LIMA FOTOGRAFIE ACHTER DE KERK AUG 2019 DSF5401

Persbericht | Goudse partijen slaan wederom handen ineen

In mei is de gezamenlijke campagne Ontdek de Goudse zomer weer van start gegaan. Een campagne waarbij Gouda tot in september zichtbaar én hoorbaar is in landelijke radiocommercials, op lokale en regionale snelwegreclame, abriposters, social media, in print- en online media en via Google advertenties. Middelen die alleen maar kunnen worden ingezet door de handen ineen te slaan en samen budget in te leggen. En dat kunnen Goudse ondernemers als geen ander: samenwerken voor het grotere doel!


Gezamenlijk initiatief ‘Ontdek de Goudse zomer’ volop van kracht!

Fotobijschrift: Gezamenlijk initiatief ‘Ontdek de Goudse zomer’ volop van kracht! Initiatiefnemer van de campagne Grand Canyon Events, Yorinn Dukker - Marketing & communicatie (rechts) in nauwe samenwerking met Gemeente Gouda Marketing & communicatie toerisme - Roselle Gruters (links). Met een paar van de deelnemende organisaties Xander de Rooij, Marketing & communicatie - Sint-Janskerk (midden boven), Nina Angkotta, Coördinator Marketing & communicatie - De Goudse Schouwburg / Cinema Gouda (linksonder), Janine van Maaren, Medewerker Evenementen, Bewegen & Leefstijl SPORT•GOUDA (rechtsonder).


Resultaat met resultaat
In 2023 werden geweldige resultaten behaald: 3 miljoen luisteraars, 6 miljoen snelwegvertoningen, bijna 4,5 miljoen bereikte personen via Google, 150 plaatsingen van abriposters, ruim 225.000 bereikte personen via de socials en doorklikratio’s die ver boven de benchmark liggen. “Deze resultaten zijn niet onopgemerkt gebleven,” aldus Yorinn Dukker van Grand Canyon Events, initiatiefnemer van de campagne. “Inmiddels zijn nieuwe partijen aangehaakt die hun stichting of bedrijf graag onder de aandacht willen brengen. En zo kunnen we met elkaar steeds een groter bereik realiseren.


Zorgvuldige inzet van middelen
De resultaten van zowel de zomer- als de wintercampagne 2023 zijn zorgvuldig geanalyseerd. Aan de hand daarvan worden de campagnes verder geoptimaliseerd voor 2024. “Er wordt heel zorgvuldig met het beschikbare budget omgegaan. We houden zoveel mogelijk rekening met de doelgroepen van de deelnemende partijen en zorgen ervoor dat de middelen daar goed bij aansluiten,” licht Roselle Gruters toe. Zij is als marketingmedewerker vanuit gemeente Gouda nauw betrokken bij de strategie en invulling van de campagne. “Daarnaast verlengen we de campagneperiode dit jaar. Een aantal culturele partijen, waaronder Cultuurhuis Garenspinnerij, De Goudse Schouwburg, Jeugdtheaterhuis en Zotte Zaterdag, is aangehaakt. Het culturele seizoen start in september en dus krijgt de zomercampagne een staartje, zodat genoemde partijen ook dan nog zichtbaar zijn.”


Vooruitblik naar de winter
De organisatie kijkt ook vast vooruit naar de winter. De Goudse winter is een begrip met onder andere Gouda bij Kaarslicht, de Goudse IJsbaan rondom het stadhuis en de Sint-Janskerk met de Goudse Glazen Uitgelicht. Al vanaf het begin van het jaar worden mogelijke deelnemers voor deze campagne benaderd, zodat zij alvast budget kunnen reserveren. “Het is nog steeds mogelijk om aan te haken. Alle Goudse partijen die een bezoek aan Gouda de moeite waard maken zijn welkom! En wat veel ondernemers misschien niet verwachten: meedoen kan al vanaf € 350,-”, geeft Yorinn Dukker aan.


Initiatiefnemers en deelnemers
De gezamenlijke zomer- en wintercampagnes zijn een initiatief van Grand Canyon Events in nauwe samenwerking met de afdeling Stadsmarketing & Toerisme van de Gemeente Gouda. De deelnemers van 2024 bestaan op dit moment uit Cultuurhuis Garenspinnerij, De Goudse Schouwburg, Cinema Gouda, Festival De Verwondering, Zotte Zaterdag, Goudse Gidsen Gilde, Stichting Samenwerkende Binnenstadondernemers Gouda (SBG), Goudse Keramiekdagen, De Firma | kunstcentrum Gouda, E-Chopper Adventures, Poppodium So What, het Jeugdtheaterhuis, SPORT•GOUDA, Museum Gouda, Gouda Beach Experience, de Sint-Janskerk, Goudse IJsbaan rondom het Stadhuis en Gouda bij Kaarslicht. Voor de inzet van alle middelen wordt samengewerkt met Goudse partijen makeyourmedia en PONCK | The Web Company.