Ieder jaar 2 gezamenlijke campagnes • In nauwe samenwerking met de Gemeente Gouda • Sinds 2023 • Voorheen de Goudse zomer- en winterkrant • Crossmediale campagne • Campagne laat zien wat er in zomers- en winters Gouda te beleven is

Opdracht
Ooit begonnen als stadskrant voor de Goudse inwoner en nu uitgegroeid tot gezamenlijke stadsbrede campagne met zowel on- als offline zichtbaarheid in Gouda én brede regio. De gezamenlijke zomer- en wintercampagnes zijn een initiatief van Grand Canyon Events in nauwe samenwerking met de afdeling Stadsmarketing & Toerisme van de Gemeente Gouda. De deelnemers aan de campagne zijn allemaal Goudse ondernemers die door het budget wat ze samen brengen maximale resultaten behalen. Sinds 2023 hebben we de omslag gemaakt van een papieren stadskrant, waarvan wij concludeerden dat het niet meer van deze tijd is, naar een cross mediale campagne met alleen maar online middelen. Een mooie uitdaging om zo te bekijken hoe wij de

Onze uitwerking
Voor het inzetten de communicatiemiddelen werken wij samen met Goudse partijen makeyourmedia en PONCK | The Web Company. Elke campagne wordt er weer bekeken welk budget er beschikbaar is en hoe we het maximale hieruit kunnen halen. Hoe kunnen we zo scherp mogelijk inkopen en het budget zodanig efficiënt wegzetten dat we in of de zomer en de winter zo breed mogelijk zichtbaar zijn. Iedereen in Gouda en omgeving mag weten wat er te doen is en waarom een bezoek aan Gouda de moeite waard is.
Met de ingezette middelen worden al een aantal jaar mooie cijfers behaald. Zo zien we dat in 2024 de volgende resultaten zijn behaald:
- De landingspagina op welkomingouda.nl werd zo'n 25.000 keer bezocht
- De abri's hadden ruim 4 miljoen vertoningen
- De Google Ads campagnes hebben zo'n 40.000 klikken opgeleverd
- Radiospotjes op STER (landelijk) en online Q-Music met ca. 6 miljoen luisteraars
- Er waren 5 advertenties in de Goudse Post met vertoningen van print: 85.000 en online: 26.000
- Verder waren er: social media campagnes, snelwegreclame en Indebuurt advertenties.

Resultaat
Het is mooi om te zien dat onze Goudse deelnemers blijven terugkeren en vertrouwen op de inzet en uitkomsten van deze campagne. Het maakt de campagne krachtig en er wordt, mede dankzij hen, een groot draagvlak gecreëerd. Een aantal partijen die jaarlijks deelnemen aan één of beide campagnes zijn:
Sint-Janskerk - Museum Gouda - Cinema Gouda - Goudse Schouwburg - SPORT·GOUDA - De Goudse Keramiekdagen - Gouda Beach Experience - Cultuurhuis De Garenspinnerij - Gouda bij Kaarslicht
Voor meer informatie over de campagnes kun je contact opnemen met communicatie@grandcanyon.nl.