350 gasten • Proef, praat, geniet • 150 bedrijven • 1000 verse haringen • Historische locaties in de binnenstad • Hét Netwerkevent van Gouda
Doelstellingen
De Goudse Haringparty bood Goudse ondernemers een unieke plek in de Goudse binnenstad waar men als deelnemer relaties kon uitnodigen en op informele wijze kon netwerken. Een belangrijke pijler van het evenement was om het culturele kwartier in de historische binnenstad van Gouda onder de aandacht te brengen, zodat Goudse ondernemers aan relaties konden laten zien waar hun roots liggen. Dat ze trots mogen zijn op het Goudse erfgoed! Jaarlijks werd een nieuw thema gekozen waar 1 à 2 sprekers werden geselecteerd. Een bijzonder aspect van het evenement was de branche-exclusiviteit die het bood. Van elke branche werd slechts één bedrijf toegelaten, zodat er kon worden genetwerkt zonder aanwezige concurrentie.
Onze uitwerking
Grand Thornton, Karel Baarspul en Grand Canyon Events vormden samen Stichting Goudse Haringparty. Gezamenlijk riepen zij deze stichting in het leven om een bijzonder en jaarlijks terugkerend netwerkevenement voor Gouda op te zetten. De Goudse Haringparty vond jaarlijks 1 à 2 weken na Vlaggetjesdag plaats. Grand Canyon Events was verantwoordelijk voor de volledige acquisitie, voorbereiding en uitvoer van de haringparty. Elk jaar selecteren wij in overleg met de andere partners een nieuwe locatie en een actueel thema. Daarnaast verzorgden wij de invulling voor de catering (naast de vanzelfsprekende Hollands Nieuwe), het uitnodigingstraject, de inrichting en audiovisuele middelen. Hierbij werd elk jaar kritisch gekeken welke verbeteringen konden worden doorgevoerd.
Resultaat
De Goudse Haringparty was een begrip in Gouda. In ruim 10 jaar tijd was het event uitgegroeid van 200 naar 350 gasten. En nog steeds was er ruimte voor groei! Elk jaar keken zowel deelnemers als gasten uit naar dit vaak zonnige evenement.