Opening nieuw kantoorpand • Speciale aandacht voor duurzaamheidsaspecten • 2000+ bezoekers tijdens het Festival • Sterk staaltje conceptbewaking • Maar liefst 26 lokale acts en activiteiten
Doelstelling
Op creatieve, moderne en passende wijze een impactvolle opening vieren waarbij verbinding wordt gezocht met (nieuwe) klanten, stakeholders en inwoners van Gouda. Kernwoorden hierbij waren samen duurzaam sterker, verbinding, midden in de samenleving. Daarnaast was de wens om maatschappelijke partners als Museum Gouda, de Goudse Weekendschool en Cultuurhuis Garenspinnerij een rol te geven in de programmaonderdelen.
Onze uitwerking
Grand Canyon Events ontwikkelde Festival Rabobank Gouwestreek OPEN(t), een bruisend weekend vol ontmoetingen, optredens, lezingen, exposities, informatie en natuurlijk gezelligheid! Met op vrijdag een programma voor de zakelijke doelgroep, inclusief het officiƫle openingsmoment en op zaterdag een festival voor de particuliere doelgroep. Deze splitsing maakte het mogelijk om beide doelgroepen op eigen wijze te benaderen.
De sociale betrokkenheid van Rabobank Gouwestreek spatte van het evenement met maar liefst 26 Goudse acts en activiteiten uit het netwerk van de bank. De Instawall met door Rabobank financieel gesteunde projecten benadrukte dit nog eens.
Verspreid over het pand plaatsten wij 'Zuilen van Duurzaamheid', welke de bezoekers vertelden over de bijzondere innovaties en duurzame kenmerken van het nieuwe pand.
Tijdens de opening voor de zakelijke klanten toonde de bank haar expertise en leadership door het geven interactieve sessies over o.a. eco-mobiliteit, cryptovaluta en duurzaamheid. De architect vertelde tijdens een uitgebreide rondleiding over de totstandkoming van het ontwerp en het pand.
Rabobank Gouwestreek durfde buiten de kaders te gaan en gaf ons de vrijheid om een geheel eigen huisstijl voor het festival te ontwikkelen. De door Grand Canyon Events ontwikkelde festivalposters, -flyers en het programmaboekje zette het festivalconcept extra kracht bij.
Resultaat
Een impactvolle opening, zowel op vrijdag voor de zakelijke klanten als op zaterdag voor de particuliere klanten en Gouwenaars. Beide dagen hadden een positief effect op de NPS en het imago van Rabobank Gouwestreek. Klanten, stakeholders en inwoners hebben Rabobank Gouwestreek kunnen ervaren als een toegankelijke, duurzame, moderne en maatschappelijk betrokken bank midden in de Gouwestreek.
Festival Rabobank OPENt bood een podium en dus promotie voor acts en activiteiten met als resultaat dat velen tegen onkosten kwamen optreden. Dankzij de inzet van dit maatschappelijke netwerk van de bank voor de programmering van het festival is het evenement binnen het gestelde budget gerealiseerd.
Kijk ook eens naar onze andere projecten:
VVV Gouda
Gouda op de kaart
Van 500.000 naar >1 miljoen bezoekers in 6 jaar tijd • Volledig ontwerp en productie stadsbrochure • 60-70 groepsarrangementen per jaar • Volledige uitvoer van front & back office
Bekijk dit projectRoze Zaterdag
Eventlogistiek en -ondersteuning met Pride
Jaarlijkse feest- en ontmoetingsdag voor de LHBTI gemeenschap • Tienduizenden bezoekers uit het hele land • Drie keer zoveel deelnemers aan de PrideWalk dan verwacht • Veiligheids- mobiliteits- en beveiligingsplan
Bekijk dit projectGoudse IJsbaan rondom het Stadhuis
Eerste ijsbaan in de Benelux rondom een monumentaal pand
Jaarlijks terugkerend sinds 2005 • Bijna 1000m2 ijs • Schaatsbaan en Koek & Zopie • 30.000-35.000 schaatsers • Ruim 100.000 bezoekers • Effectieve sponsormogelijkheden • Rondom het Stadhuis
Bekijk dit projectSEIN Symposium
Medisch congres met een interactief tintje
Medisch congres • 125 deelnemers • Mindcenter Vianen • 6 workshops • Gemiddeld beoordeling deelnemers: 8
Bekijk dit project