VVV Gouda front office

Opdracht

Het doel van VVV Gouda is het hele jaar gastvrij informeren en ontvangen van bezoekers en andere geïnteresseerden zoals de pers. Daarnaast om Gouda als bestemming onder de aandacht te brengen bij de travel trade. Concreet bestaat de opdracht uit de volgende onderdelen:

  • Het bemannen van de front & back office (waaronder informeren van bezoekers en verkopen van VVV-producten)
  • Het opzetten, bijhouden en verbeteren van de jaarplanning
  • Het uitwerken van groepsarrangementen
  • Het onderhouden van contact met het werkveld
  • Het onderhouden van contact met touroperators en andere relevante partijen
  • Het samenstellen en verzorgen van arrangementen aan journalisten en influencers
  • Het onderhouden en bijhouden van website www.welkomingouda.nl & de Uitagenda
  • Het ontwikkelen, ontwerpen en uitgeven van Welkom in Gouda brochure
  • Het ontwikkelen, ontwerpen en uitgeven van overige communicatie-uitingen
  • Het voorbereiden en opvolgen van (inter)nationale beurzen
VVV Gouda promotieteam
VVV Gouda front office

Uitwerking

Voor de uitvoering van VVV Gouda werken we nauw samen met medewerkers van Stadsmarketing & Toerisme Gouda.

Nadat VVV Groene Hart in 2012 failliet ging, werd Organisatieburo Grand Canyon benaderd door de Gemeente Gouda met de vraag om tijdelijk een Toeristisch Informatiepunt te bemannen totdat er een permanente oplossing werd gevonden. Met ons uitgebreide netwerk in de stad konden wij deze vraag snel oppakken en was het TIP Gouda binnen een aantal dagen een feit. Alle informatie en documentatie was met het faillissement in beslag genomen en dus begonnen we letterlijk vanaf nul. We ontwikkelden een nieuwe huisstijl voor de nieuwe VVV in oprichting (Welkom in Gouda), verzamelden zo veel mogelijk informatie bij alle bezienswaardigheden en ondernemers en zorgden ervoor dat de informatie weer toegankelijk werd voor bezoekers. Dit vertaalde zich in een spiksplinternieuwe website, een uitgebreide (gratis) Welkom in Gouda brochure en kaartenmolens met informatie over de meeste winkels en bezienswaardigheden verspreid over de binnenstad.

De Front Office in de Waag wordt bemand door een vast team van VVV-medewerkers. De Back Office wordt verzorgd door twee vaste medewerkers die uitsluitend voor VVV Gouda werken. Daarnaast wordt het team aangevuld met de overige expertises die we als Organisatieburo Grand Canyon in huis hebben, zoals onder andere vormgeving en social media-advies. De inzetbaarheid van het volledige team zorgt voor een enorme flexibiliteit in de diensten die we kunnen verzorgen.

Resultaat

In 2018 groeide het bezoekersaantal van Gouda naar meer dan een miljoen bezoekers. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van de start in 2012. En dat met een relatief klein team! Het is een eer om hieraan te hebben bijgedragen door de uitvoering en co├Ârdinatie van VVV Gouda.

VVV Gouda ITB Berlijn

Kijk ook eens naar onze andere projecten:

Rabobank OPE Nt architect

Festival Rabobank OPEN(t)

Impactvolle opening met lokale betrokkenheid

Opening nieuw kantoorpand Speciale aandacht voor duurzaamheidsaspecten 2000+ bezoekers tijdens het Festival Sterk staaltje conceptbewaking Maar liefst 26 lokale acts en activiteiten

Bekijk dit project
ROZE ZATERDAG publiek web

Roze Zaterdag

Eventlogistiek en -ondersteuning met Pride

Jaarlijkse feest- en ontmoetingsdag voor de LHBTI gemeenschap Tienduizenden bezoekers uit het hele land Drie keer zoveel deelnemers aan de PrideWalk dan verwacht Veiligheids- mobiliteits- en beveiligingsplan

Bekijk dit project
Goudse I Jsbaan overzicht

Goudse IJsbaan rondom het Stadhuis

Eerste ijsbaan rondom een monumentaal pand

Jaarlijks terugkerend sinds 2005 1000m2 ijs Schaatsbaan en Koek & Zopie 30.000-35.000 schaatsers Ruim 100.000 bezoekers Effectieve sponsormogelijkheden

Bekijk dit project
SEIN plenair

SEIN Symposium

Medisch congres met een interactief tintje.

Medisch congres 125 deelnemers Mindcenter Vianen 6 workshops Gemiddeld beoordeling deelnemers: 8

Bekijk dit project